Sidor

fredag 20 november 2009

skjort kort





Detta koret blev de sista till Sara som i morgon den 21 nov fyller 30 år men hon skulle fara bort över helgen så vi firade henne förra helgen i stället.skjortan är vikt av ett enfärgat A4 mallen till detta fick jag av en kurskamrat på noll kursen Tack jessica. Annars så viks den på samma sätt som tjugan om ni kan det?! Sedan vikte jag ett kort i lagom storlek och satt fast skjortan men häftkuddar.Unden kragen är det tunt pälhalsbant i ljusgrönt som jag köpte på dollar som jag sedan klipte av en bit av satt fast de under kragen. Fjärilen är köpt i sollefteå på en leksaks affär som även har lite scrapp saker lite roliga saker än vad rima har i stan om jag inte säger fel så heter den lek och hobby. siffrona har jag även köp där kommer inte på vad de kallas men de är som små knappar som man limmar på baksidan. Om inte jag hade haft sambon som väntade på utsidan hade jag och syrran varit kvar än :D. Nu är jag nästan klart med kortmakeriet för ett tag men tack kort till dopet ska göras klart sedan julkorten såklart om jag orkar göra några i år :-) eller har tid för har man en treåring och en liten baby så räker inte tiden till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar